28 Ağustos 2014 Perşembe

İmralı Tutanakları Aydınlık'ta: "Bakana söyleyin..."


Aydınlık, bugünden başlayarak, İmralı'daki Öcalan - BDP görüşmelerinin tutanaklarını yayımlıyor.

Aydınlık, 28 Ağustos 2014

Öcalan'ın şu sözleri, AKP'nin Açılım sürecinin özeti niteliğinde:
"100 yıllık sorunu çözüyoruz, kolay mı? Bakanla görüşüp söyleyin, gerekirse 50 yasa çıkaracaklar. Yasallık niye yanlış olsun? Bilmem PKK yasadan yararlanıp meşrulaşırmış, evet tabi ki öyle olacak. Amacımız bu yasadışılığı bitirmek değil midir?"
İşte, CHP yönetiminin doğrudan, Muharrem İnce'nin de "Şu anda konuşamam" diye el altından desteklediği yasa bu: PKK'yi meşrulaştırma yasası...

Öcalan, MİT ile yaptığı toplantıları BDP Heyeti'ne şöyle anlatıyor:
"Ben MİT Heyetini çözüme ikna ediyorum. Heyet de Hükümeti çözüme hazırlıyor. Heyetin yasa çıkarma yetkisi yok. Onu siz Hükümetle yapın."

Öcalan, "Bağımsızlık istemiyor" söylentilerini şöyle yalanlıyor:
"Öcalan bağımsızlıktan, federasyondan, özerklikten bilmem neden vazgeçti dediler. Ben hiçbir şeyden vazgeçmedim. (Biraz kızarak) Beni şaşırtmayın. "Tarihi çatışma sürecini sona erdirdik" dediysem "Barış oldu" demiyorum."

"Çekilme" efsanesinin içyüzü:
"Dün bir AKP'li söylemiş. Mahir midir nedir işte. Tek bir kişi kalmayana kadar çekilme sürecek, ondan sonra bu adımlar atılabilir falan. İşte bu yaklaşım felaket getirir, ahmak mıdır nedir? Bizim milyonlarca sempatizanımız var sınırların içinde. İstesek gerilla halkın içine bile karışır, bunları nasıl tespit edeceksin, söylediğinin karşılığı yok, bunun farkında değil."


***********
arşiv:
PKK'ye karşı çıkabilecek 110 Milletvekili aranıyor 27 Ağustos 2014
***********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder