18 Şubat 2015 Çarşamba

Bandırma Vapuru ile pazarlık yapmıyoruz


Şu anda Bandırma Vapuru'na biniyoruz.

Bandırma Vapuru'yla pazarlık yapmıyoruz:

"Ey Bandırma Vapuru... Bana garanti veriyor musun. Acaba Samsun'a kadar beni götürebilecek misin. Ya yolda İngiliz zırhlıları bizi batırırsa. Ya fırtınalar eser, dalgalara göğüs geremezsek. Söz veriyor musun Bandırma Vapuru..."

Bizim kitabımızda bunlar yazmıyor.

Biz, Bandırma Vapuru'na kendimizi feda ederek biniyoruz.

Biz hepimiz Afyon Ovası'ndan İzmir'e 9 günde koşan piyade neferiyiz. Ve o Kuva-yı Milliye'nin süvarileriyiz. Pazarlık yapmıyoruz. Geçitlerle, dağlarla, sellerle, ırmaklarla, geçitleri tutan eşkıyalarla, düşmanla pazarlık yapmıyoruz.

"Ey düşman, bana yenileceksin, değil mi? Bana yenileceksen söz ver, ben de bu davaya giriyorum."

Pazarlık yapmıyoruz, davaya kendimizi veriyoruz.

*********

Konuşmanın 2 dakikalık bu bölümünü aşağıdaki bağlantının. 25:30 - 27:30 dakikaları arasında izleyebilirsiniz:


*********

arşiv:


*********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder