18 Ağustos 2015 Salı

PYD'ye Amerika'da kanton eğitimi

Aydınlık, 18 Ağustos 2015

PKK'nın Suriye kolu PYD'ye Amerika'da "Kanton Eğitimi" verilecek.

Suriye'nin kuzeyinde, sınırımızda 3 PKK Kantonu kurulduğu ilan edildi.
Ancak, PKK'nın devlet kurma ve yönetme deneyimi yok. İlan ettikleri bu devletçikleri nasıl yönetecekler?

Amerika bu soruna el attı. CIA (ABD istihbarat örgütü) ve Pentagon (ABD Savunma Bakanlığı) ayrıntılı bir eğitim programı hazırladı.

CIA, Suriye'de ve ABD'de yaşayan PYD militanı ve sempatizanı Suriyeli Kürtler arasından seçtiği kişilere Amerika'da "Devlet nasıl yönetilir" eğitimi verecek.

Ayrıca, tıp eğitiminden bankacılığa, yerel yönetimden sivil havacılığa kadar geniş bir çerçevede ayrı bir eğitim programı uygulanacak.

++++++++++

ABD, benzer bir projeyi 1996 yılında kurulmasını planladığı "Barzanistan" devletçiği için de uygulamış, peşmergeleri Guam Adası'na götürüp "Devlet nasıl yönetilir" eğitimi vermişti.

Resmi rakamlara göre 4,500 gayrı resmi rakamlara göre 7,500 peşmerge eğitilmiş ve bunlar 2003 yılında Irak'ın işgali ile birlikte bölgeye geri gönderilerek Barzanistan bölgesel yönetiminin kurulmasında görev almışlardı.

O zamanki Türkiye Hükümetleri Amerika'nın Irak'ta Barzanistan'ı kurmasına nasıl yardım etmişlerse, bugün de AKP Hükümeti Amerika'nın Suriye'de PKK devletçikleri kurmasına yardım etmektedir.

TBMM'nin Barzanistan kurulmasına yardım suçu

Dersimli Kemal ve Davutoğlu PKK kantonlarını tanıdılar

Suriye'de CHP - PKK buluşması

++++++++++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder