11 Haziran 2012 Pazartesi

Sosyal demokrat değilim, Kemalistim

Aydınlık, 10 Haziran 2012

On yıllardan beri
"ortanın solu", "demokratik sol""sosyal demokrasi" 
saptırmacaları ile
Kemalizmden adım adım uzaklaştırılan CHP'lilerden 
ilk defa gerçekleri söyleyen bir ses yükseldi.

*******

CHP Eski Milletvekili ve Aydınlık gazetesi yazarı Şahin Mengü:
"Sosyal demokrasi Avrupa emperyalizminin ideolojisidir."

*******
Aydınlık:
-Siyasi yelpazede kendinizi nerede tanımlıyorsunuz?

"Gençlik yıllarımdan beri kendimi hep Atatürkçü olarak tarif ettim.
Kendimi hiç sosyal demokrat olarak tarif etmedim. 
İster Kemalizm deyin, ister Atatürkçülük, temeli 6 Ok’a dayanıyor."

*******

Aydınlık:
-CHP’de kırılma ne zaman oldu?

"Bazı arkadaşlar çok kızacaklar ama Sayın Ecevit’le başladı
Hep beraber yaptık bu yanlışı. "Sosyal demokrasi", "demokratik
 sol"  gibi laflarla Atatürkçülükten uzaklaştık."

"Hatta 80’den sonra CHP’de bir de muhafazakarlaşma başlamıştır. 
Devrimci ilkelerimizden uzaklaşmaya başlamıştık. İki temel unsurumuz,
Halkçılık ve Devrimcilik’i çok ihmal etmişiz."

"Eğer Güneydoğu Anadolu’da halkçı olmak istiyorsanız, orada 
ağalık, şeyhlik, derebeylik düzenini nasıl yıkacağınızı söyleyerek
halkçılık yapılır.
Hem ağalarla, şeyhlerle, şıhlarla kol kola gezeceksin, hem de halkçı olacaksın. Mümkün değil."

*******

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder